egy pörgős anyuka a konyhában

nálészáj

nálészáj

Chłodnik: hideg lengyel céklaleves

2018. július 13. - Nálészáj


Néha úgy érzem, hogy a lengyelek kaprot esznek kaporral, meg céklát céklával. 

Ha megunják ezt a kombót, akkor meg céklát kaporral, mint ebben a fantasztikus hideg levesben is. 

dsc_9541chlodnik_1.jpg

Apropó cékla-őrület: a zsengéknek itt még külön nevük is van: botwinka. Helyes kis csokrokba kötve kaphatóak a zöldségesnél.

 

Hozzávalók:

  • néhány (lehetőség szerint) zsenge cékla (2/3 része felkockázva, 1/3 része lereszelve) + a levelei is, apróra vágva
  • 1 nagyobb uborka (lereszelve)
  • 4-5 retek (lereszelve)
  • 2 szál újhagyma, apróra vágva
  • snidling, apróra vágva
  • jó sok kapor, apróra vágva
  • bors
  • 1 cm friss gyömbér
  • 2-3 egész szegfűszeg
  • 2-3 szegfűbors
  • 1 joghurt
  • 1 kaukázusi kefir

Tálaláskor: főtt tojás, kapor, snidling

 

dsc_9543chlodnik_7.jpg

 

 

Elkészítése:

  1. Egy teatojásba tettem a gyömbért, a szegfűszeggel és szegfűborssal, a felkockázott céklát ezek társaságában puhára főztem.
  2. Miután megpuhultak a céklák, hozzáadtam a reszelt céklát is, de már nem főztem tovább (erre azért van szükség, hogy ne barna, hanem szép, harsány színű legyen a leves)
  3. A joghurtot elkevertem egy nagy tálban a kefírrel, hozzáadtam a reszelt retket és uborkát, az apróra vágott kaprot, snidlinget, újhagymát és céklaleveleket is, majd a szobahőmérsékletűre hült cékla-főzetet is belekevertem, és nem győztem ámuldozni a fantasztikus színvilágon.
  4. Sóztam, borsoztam, néhány órára a hűtőbe tettem.

 

Tálaláskor főtt tojást helyeztem a leves tetejére és megszórtam még friss kaporral és snidlinggel is.

dsc_9548chlodnik_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://naleszaj.blog.hu/api/trackback/id/tr1314111011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása