egy pörgős anyuka a konyhában

nálészáj

nálészáj

Saláta lóbabból fetával, retekkel és céklával

2018. július 04. - Nálészáj

Szeretitek a lóbabot?

A neve alapján engem nem hozott kísértésbe, de ez a gyönyörű zöld szín láttán egészen biztos voltam benne, hogy valami az én konyhámban is készülni fog belőle...

És hogy mi lett a végeredmény? 

Ez a szépséges, pofonegyszerű saláta.

dsc_9508lobab_salata.jpg

 

Hozzávalók:

 

A salátához:

  • egy közepes cékla, lereszelve
  • néhány salátalevél
  • 4 szem retek, csíkokra vágva
  • friss bazsalikomlevelek, felaprítva
  • feta, felkockázva
  • 250 g  friss lóbab
  • 2 szál újhagyma, felaprítva

 

Az öntethez:

  • 1 gerezd fokhagyma, felaprítva
  • bors
  • olivaolaj
  • balzsamecet
  • pár csepp citromlé
  • 1 kiskanálnyi dijoni mustár
  • méz

  

Elkészítése:

A lóbabokat forrásban lévő, sós vízbe dobtam, majd 3 perccel később jeges vízbe költöztettem őket. (Amíg főtt, hallani lehetett, ahogy a héjuk szétpattant, amin én remekül szórakoztam...) 

Ezután könnyedén ki tudtam nyerni a babokat a héjukból, aztán összekevertem őket a saláta többi hozzávalójával, majd meglocsoltam az egészet az öntettel.

Végül pirított hajdinát és magvakat szórtam a finomságra.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://naleszaj.blog.hu/api/trackback/id/tr3314091803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása